5 tipů na jarní restart.

5 tipů pro jarní restart

Pokud milujete jaro stejně, jako my, určitě se vám bude hodit 5 tipů pro jarní restart, které jsme pro vás vymysleli. Nejedná se o nic složitého. Naopak – je to krásně a hřejivě jasné. Stejně jako jarní slunce.

Začátkem roku se většinou pouštíme do vymýšlení předsevzetí, která stejně nikdy nedodržíme a potom se tím trápíme. Také jste si nějaká taková letos, jako ostatně každý rok, dali? A také nyní zjišťujete, že to znovu (jako každý rok), není tak úplně ono? Tak přestaňte zoufat a proveďte jarní restart podle našeho návodu. Budete lehčí nejen na těle (o přebytečné špíčky), tak i na duchu – protože se zbavíte tíživých myšlenek, které vás tlačí dolů více než nějaké to kilo navíc.

Jak tedy na to?

  1. Každý den věnujte chvilku jen sami sobě

Nezáleží na tom, jestli ráno, v poledne, nebo večer. Ale vyhraďte si každý den chvilku, která bude jen vaše. Zaujměte pohodlnou polohu – posaďte se, nebo se položte na zem – klidně venku, kde můžete vychutnávat hřejivé sluneční paprsky. Zavřete oči a obraťte pozornost dovnitř. K dechu a dráze, kterou v těle vykonává. Zkuste na nic nemyslet. Jen vnímat klid a pohodu. Nikdo po vás nic nechce. Nic nemusíte. Jste jen vy a váš dech. Setrvejte tak dlouho, jak dlouho vám to bude umožněno. Uchovejte si ten pocit stabilního klidu a rovnováhy a zkuste si jej uvnitř sebe držet neustále. Všechno bude o poznání snazší a veselejší.

  1. Každý den vypijte jedno smoothie

Sláva smoothie! My je milujeme! Doslova se jich nemůžeme nabažit. Jsou chutné, výživné a rychle připravitelné. A taky dobře stravitelné. Tělo zásobí množstvím vitaminů, minerálů, enzymů a pokud přidáte třeba nějaké rostlinné mléko, tak i kupou bílkovin a zdravých tuků. Náš favorit je teď jednoznačně avokádo-mandlové mléko-banán a pro labužníky lžička medu nebo agávového sirupu (děkujeme za inspiraci jedné skvělé kamarádce). Šoupněte suroviny do vašeho smoothie makeru a vezměte lahodný nápoj s sebou do práce, do školy, kamkoliv!

  1. Travte co nejvíce času na čerstvém vzduchu

Sluníčko je prostě skvělé. Lidé ke štěstí potřebují světlo a teplo. Ne nadarmo v zimě, kdy je málo slunečního světla, stoupá počet depresí a sebevražd. Jarní vzduch voní a síla slunce nabíjí pozitivní energií a sílou zvládnout cokoliv. Byla by škoda zůstávat zavření doma, když je venku tak krásně. Vezměte rodinku, pejska, kámošku, nebo běžte sami se sebou na odpolední výšlap a odměňte se zdravou svačinkou, kterou si vychutnáte na vršku kopce. Nebo si třeba jen čtěte na balkóně nebo zahrádce.

  1. Hýbejte se

A zase venku! Je dokázáno, že pohyb uvolňuje endorfiny, jinak známé jako hormony štěstí. V kombinaci s jarním slunkem, které vás počastuje dávkou vitaminu D, tedy ideální mix pro svěží a fit štíhlé tělo a pozitivní mysl! Oprašte kolečkové brusle, očistěte kolo, nebo vytáhněte ze sklepa běžecké boty. Nebo si vezměte podložku a zacvičte si nějaký intervalový trénink nebo klidnou jógu přímo v srdci přírody. Nebo třeba na zahrádce.

  1. Spěte

Doba spánku je individuální. Obecně se ale říká, že by se mělo spát 6-8 hodin. Spánek je nezbytný pro regeneraci celého těla, aby procesy, které v něm probíhají, mohly plnit svou funkci správně a tak, jak mají. Nesnažte se stihnout za každou cenu všechno a nezapomínejte na spánek na úkor jiných zájmů. Zvolněte a dopřejte si kvalitní odpočinek. Odměnou bude opět nejen zdravé a odpočaté tělo plné síly a chuti do života, ale i svěží a dobře naladěná mysl.

Krásné teplé dny Vám přeje tým Krabičkujeme.